czwartek, 15 grudnia 2016

Piernikowe Święta



Gdy rozbrzmiała moja ulubiona kolęda z lutni piernikowego anioła, i renifer tupnął kopytem że już czas wyjąć go z pudełka moja kuchnia stała się małą manufakturą piernikowych łakoci. Na choinkę zdecydowanie twardsze i z dużą ilością korzennej przyprawy, do jedzenia mięciutkie, rozpływające się w ustach nadziewane powidłami śliwkowymi i aromatyczne pierniczki ze skórką pomarańczową. 

 


Gwiazdki, choinki, domki, dzwonki,aniołki, wiewiórki no i ten niecierpliwy renifer, który jakoś dziwnie zawsze urywa się ze sznurka z choinkowej gałązki. Każdego dnia /a raczej nocy/ przybywa piernikowych łakoci polanych słodkim lukrem. Starannie dekorowanych by jak zwykle było wyjątkowo.

Piernikowe Święta z własnoręcznie zrobionym domkiem od A do Z, przyprószonym lukrowym śniegiem, którego za oknem wciąż brak.
  

Pozdrawiam serdecznie - D.

17 komentarzy:

  1. Zaniemówiłam!! Takich pięknych pierniczków chyba jeszcze nie widziałam a domek to mistrzostwo świata!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne, arcydzieła, a domek przeuroczy, szkoda będzie go zjadać :)
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowności, szkoda by było mi je zjeść :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach słodkości :) Moje nie wyszły mi tak piękne jak twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje pierniczki i chatka to po prostu dzieło sztuki!!! Cudowne.
    Uściski przedświąteczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czarodziejka!

    Pierniki cudownie ozdobione, czy używałaś lukru królewskiego z białkiem?

    Pozdrawiam
    Ewa-Mimowolne Zauroczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, dokładnie tak - lukier królewski :-) Kopiata szklanka cukru-pudru i jedno białko.

      Usuń
  7. Śliczności! A domek - rewelacja! Ja też jestem wielką fanką piernikowych wypieków. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Piernikowy domek wyszedł Ci wspaniale, jest naprawdę bajkowy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pierniczki wyglądają pięknie a chatka łał!!!

    cudne pierniki,rewelacyjny domek i wszystko w pięknej Świątecznej oprawie :):)
    Cudnie kochana, cudnie!!

    OdpowiedzUsuń
  10. To teraz pytanie techniczne: czym tak precyzyjnie nałożyć lukier? Bo ja też tak chcę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lukier musi byc dosc gesty. Wkladam go do woreczka strunowego bo sa dosyc mocne.Zwiazuje gumka,obcinam rog worka nakladam. Otwor robie taki jak trzeba; do klejenia i maskowania wiekszy a do wzorkow mniejszy. Ja wole mniejsze woreczki zeby sie zmiescily w dloni :-) Pozdrawiam i zycze udanego lukrowania!

      Usuń
  11. Ale cuda! Ja nie potrafię i już... Muszą być pyszne! Dominiś życzę Wam radosnych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne te pierniczki, takie "koronkowe":-)
    Zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia Dominiczko!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  13. o matko JAKIE PIERNICZKI !!!!!!! uklękłam normalnie :))))) cudo !!!!!

    OdpowiedzUsuń