poniedziałek, 28 marca 2016

Z najcichszej Wielkiej Nocy




  „Zaledwo zimy minęła pogróżka
            W łagodnym, miękkim i tkliwym powiewie
           W sad nagi wchodzi wiosna, nowicjuszka
          Skromna, co jeszcze o swych czarach, nie wie (…)

        Sad w ascetycznej zadumie śni cichy,
     Nagi jak z cierni wieniec Męki Pańskiej,
         Którą ćwierkaniem głoszą wiosny mnichy,
           Wróble, w szarości swojej franciszkańskiej."
                                                                                                                        Leopold Staff

Wielkanocne rodzinne śniadanie. Niby codzienne a jednak inne. Z tym samym jajkiem co przedwczoraj było składnikiem sernika, a dzisiaj jest tak ważnym dowodem odradzającego się życia.  Z chlebem wcale niepowszednim i na pamiątką ostatniej wieczerzy spożywanym.



Z solą na odstraszenie wszelkiego zła, z wędliną na zdrowie i dostatek no i z chrzanem na wszelką siłę. Wszystko poświęcone w wiklinowym koszyku udekorowanym borowiną i na koniec nakryte białą serwetką. 


U nas jak w wierszu Leopolda Staffa - łagodnie i skromnie. Z naciskiem na symbol życia, które podkreśla przecież wagę tych Świąt.  Na nadzieję i chęć odrodzenia się na nowo. Na wspólnotę naszego domu, w którym pomiędzy radosnymi stokrotkami przeplatają się suche gałązki - jako mój osobisty symbol pokory.



Pozdrawiam - jeszcze świątecznie - D.


43 komentarze:

  1. Twoje dekoracje są zachwycające!!!
    Po prostu pięknie!
    Radości i nadziei nie tylko od święta:)
    uściski jeszcze wielkanocne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i odwzajemniam. Dekoracje tradycyjnie w barwach eko, niektórzy lubią bardziej kolorowo. Cieszę się, że i Tobie się spodobały moje małe eksperymenty.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  2. Przepięknie przygotowałaś swój dom na święta. Biało i delikatnie - anielsko wręcz! Pozdrawiam, świątecznie, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu za miłe słowa. Dekoracje tradycyjnie w barwach eko - tak lubię najbardziej.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  3. Dominiś, pięknie udekorowałaś stół ! Gałązki brzozy świetnie wyglądają w połączeniu z bielą obrusa i zastawy. Zielone akcenty są kropką nad "i". Dostrzegłam zająca ! ;)Dla mnie bomba :) Buziaki - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martynko, dziękuję!!! Gałązki od dawna za mnąa "chodziły", nie mogłam ich dostać w okolicznych sklepach czy nawet na targu. Wybrałam się w końcu na giełdę kwiatową o piątej rano i udało mi się kupić gniazdka i to w bardzo okazyjnej cenie. U mnie w domu barwy eko sprawdzają się idealnie :) Zając jest obowiązkowo na świątecznym stole, teraz stoi na blacie z kostkami cukru trzcinowego :)Bardzo się cieszę, że akurat ja go wygrałam!
      Buziaki - D.

      Usuń
  4. Pięknie udekorowane i pięknie napisane!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak miło czytać takie komentarze...
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  5. Cudownie, pięknie :)
    Pozdrawiam już po świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się zawsze coś nowego wymyślać, no ale jak tu bez jajek i zająca na Wielkanoc?
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  6. Piękne dekoracje, chociaż wianek z jajkami powala!! Cudny!!
    Wszystkiego dobrego na nadchodzącą wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Beti! Z tymi wiankami/gniazdkami z brzozy to było nie małe wyzwanie. Nigdzie nie mogłam dostać, jedynie wyprawa o piątej rano na giełdę kwiatową poskutkowała-tam kupiłam, dużo i tanio! Do tego kilka jajek, skorupek i kwiatków.
      Buziaki-D.

      Usuń
  7. Urzekająca biel. Życzmy sobie nawzajem, żeby ta atmosfera spokoju, wyciszenia i refleksji pozostała w nas na długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, oby nie tylko w święta było miło... Jakoś Wielkanoc wywołuje u mnie nastrój spokoju, wyciszenia, zadumy. Boże Narodzenie jest już inne i tez bardzo lubię przygotowania do tych zimowych Świąt.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  8. Cudowne dekoracje, w tym roku miałam podobnie wystrojony dom. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Z chęcią bym zobaczyła Twoje dekoracje, ale chyba na blogu ich nie ma :(
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  9. Wspaniały stół. Piękne dekoracje. Cudnie, jestem zachwycona, będę wpadać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło! Zapraszam serdecznie!
      Pozdrawiam-D.

      Usuń
  10. Jestem pod ogromnym wrażenie, Twoich ozdób świątecznych. Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam cieplutko, Kaśka z http://nostalgicznyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu no nie wiem co napisać... no bardzo mi miło, i się czerwienię.
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  11. Piękne dekoracje. Wszystko takie naturalne, cudne.
    Bardzo ładnie tu u Ciebie. Będę częstszym gościem ;)
    Pozdrawiam i miłego dnia :)
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, u mnie w domu barwy eko sprawdzają się od lat. Bardzo mi miło i zapraszam!
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  12. Ja też musiałam zajrzeć:)
    Wspaniałe dekoracje ale wianek-gniazdo obłędny!
    Te kwiatuszki, skorupki... naprawdę pięknie!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa; w tym roku ewidentnie miałam ochotę na gniazda/wianki z gałązek brzozy. Lubię naturalne dekoracje dekoracje.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  13. Wow!
    Podziwiam Twoje wspaniałe dekoracje i... wpadam w kompleksy.
    Jestem pod wrażeniem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... e tam kompleksy! Bardzo się cieszę, że Ci się spodobały moje zabawy w dekorowanie :)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  14. Skromne i eleganckie dekoracje, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo, takie lubię najbardziej-delikatnie i w kolorach eko. Trochę gałązek, kwiatków, skorupek i powstała świąteczna dekoracja.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  15. Piękne dekoracje tak delikatne bielusieńko połączone z zielenina no po prostu cudnieee :) Pozdrawiam Cie serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, tak najbardziej mi pasuje do kolorów w mieszkaniu. Lubię połączenie bieli z brązem lub z szarością a roślinki muszą być obowiązkowo!
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  17. wpadam z rewizytą i podziwiam twoje dekoracje ....cudne to gniazdko :) pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  18. Odpowiedzi
    1. Staram się by dekoracje były w barwach eko - tak lubię najbardziej :)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  19. Bardzo mi się u Ciebie podoba, dekoracje cudne, proste i piękne i zdjecia bardzo ładne, przyjemnie sie ogląda Twojego bloga. Pozdarwiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, dziękuje bardzo za miłe słowa! Uważam, że w prostocie tkwi siła i w tym kierunku zmierzam :)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  20. Pięknie przystrojony wielkanocny stół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz!
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  21. Cudnie u Ciebie, delikatnie, subtelnie i tak jaśniutko :) Bardzo miło zasiąść do tak pięknie przystrojonego stołu. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Najbardziej lubię proste i delikatne dekoracje z kwiatami. Wbrew pozorom nakrycie stołu też jest ważne, by lepiej się biesiadowało :)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  22. Kochana chciałabym Cię zaprosić do naszego Pastelowego Domku na Candy :)

    OdpowiedzUsuń