sobota, 5 marca 2016

Wielkanocne wspomnienia


W zeszłym roku nie było wielkanocnych postów, ale jak zawsze i zgodnie z tradycją u nas w domu była świąteczna atmosfera. Mimo braku czasu, nieprzespanych nocy i w ostatniej chwili powstały wypieki i skromne dekoracje.




Jak co roku był żur z chrzanem gotowany na białej kiełbasie, podawany w odpowiednio wypieczonym chlebie - potrawa, którą najbardziej lubię gotować właśnie na Wielkanoc. Czekam na ten moment z niecierpliwością i nawet zamówiłam już bochenki w pobliskiej piekarni.




Nie mogło zabraknąć też wielkanocnej baby z lukrem. Na mazurki niestety nie starczyło już czasu, ale w tym roku na pewno będą. Szczerze powiedziawszy nie mogę się już doczekać.... Stąd też te zeszłoroczne kadry.



Pozdrawiam prawie wiosennie - D.










61 komentarzy:

  1. Czasu jeszcze jest to i zdążysz upiec i mazurka i zrobić dekoracje...Czego Tobie życzę :-). Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, gdybym mogła to już bym się zabrała za pichcenie, ale wiadomo, zbyt wcześnie! Póki co zbieram produkty i zające :)
      Pozdrawiam cieplutko - D.

      Usuń
  2. Ja też juz czekam niecierpliwie na wiosnę i święta:-) Smakowite fotki!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, witaj w gronie oczekujących :) Smakowicie to dopiero będzie w tym roku, mazurki, pascha, baby - uwielbiam te sprawy.
      Pozdrowionka przesyłam - D.

      Usuń
  3. Choć zeszłoroczne to piękne kadry, bardzo motywujące do działania i prac wiosenno-świątecznych:)
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, cieszę się, że w tym całym zamieszaniu udało mi się jeszcze do tego pstryknąć fotki do bloga. W zeszłym roku miałam przestój i nie publikowałam postów. Świąteczne wypieki to moja bajka, jestem w swoim żywiole. W tym roku plany mam ambitne : baby, pascha i mazurki. Trzymaj kciuki by się udało.
      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam cieplutko - D.

      Usuń
  4. Zdecydowanie czas już pomyśleć o świętach, bo to zleci w mig. Bardzo fajnie poradziłaś sobie w zeszłym roku, nawet jedno zdjęcie będzie moją inspiracją :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti, ja już zaczęłam myśleć, gromadzić produkty i zające :) Cieszę się, że Cie zainspirowałam, tylko nie wiem czym ;)
      Dziękuję za miłe słowa i przesyłam buziaki - D.

      Usuń
  5. Cudnie! Zapachniało świętami :)
    Muszę także pomyśleć o dekoracjach.
    Ściskam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby jeszcze czas, ale zanim się coś wymyśli, kupi, zrobi .... Ja w każdym razie już myślę np o świątecznych potrawach :) Ty na pewno wymyślisz coś fantastycznego!
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  6. Cudowne wielkanocne zdjęcia. Piękne dekoracje no i baba tak apetyczna, ze aż ślinka leci:) Dobrze, ze właśnie dziś zajadam abeczke, bo piekłam wczoraj do wielkanocnej sesji:)
    cudnego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! U mnie bez babki się nie obejdzie ... Twoja też apetycznie wygląda - widziałam.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  7. U mnie z czasem przed Wielkanocą zawsze kiepsko, bo ogród ma priorytet. W tym roku jest plan by za dekoracje chociaż zabrać się wcześniej. Ciekawe co z tego wyjdzie ;)
    A żurek za mną chodzi od kilku dni. Chyba w weekend popełnię go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, gdybym miała ogród to bym z niego wcale nie wychodziła! Zawsze można zacząć wcześniej, ale dobrze wiem jak to wygląda w rzeczywistości. Za mną tez chodzi pyszny żurek, ale czekam do Wielkanocy by zjeść w chlebie i ze smakiem :)
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  8. Piękne zdiecja.Już mam trochę dekoracji świątecznych.Pozdrawiam serdecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Ja też powoli myślę, gromadzę jajka i zające, staram się nie odkładać wszystkiego na ostatnią chwilę.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  9. Jakoś w tym roku w ogóle nie myślę o dekoracjach, może za pięć dwunasta coś się zmieni...
    Dominiko Twoje dekoracje są bardzo gustowne i eleganckie, białe z zielonym pięknie razem współgra :)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, wierzę że wymyślisz coś niebanalnego choćby "za pięć dwunasta". Moje dekoracje powstały w ostatniej chwili, nawet kwiatki do butelek były ciut za krótkie :/ Teraz próbuję zorganizować się lepiej i wcześniej.
      Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  10. Urzekły mnie Twoje dekoracje. Są proste, naturalne i po prostu śliczne. To dla mnie motywacja, żeby sobie zrobić podobne. O ile pozwolisz :-) Dziękuję, że zechciałaś poznać się ze mną i odwdzięczam się z przyjemnością prawdziwą. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję za miłe słowa. Moje zeszłoroczne dekoracje powstały w ostatniej chwili i wykorzystałam to co było w kartonowym pudle z lat ubiegłych. Mam nadzieję, że w tym roku lepiej zorganizuję nasze Święta :) Oczywiście korzystaj, jest mi naprawdę bardzo miło...
      Pozdrawiam serdecznie - D.

      Usuń
    2. Z niecierpliwością czekam na kolejne inspiracje.

      Usuń
  11. Ooo jak pięknie, świątecznie, delikatnie i biało. Bardzo mi się podoba :) a tradycja świątecznej atmosfery to najpiękniejsza tradycja, jaka może być.
    Pozdrawiam gorąco i będę zaglądać, bo cudnie u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz :) Ja zawsze pielęgnuję nasze domowe tradycje, staram się stworzyć świąteczny klimat choćby w ostatniej chwili.
      Pozdrawiam serdecznie i oczywiście zapraszam - D.

      Usuń
  12. Piękna dekoracja :) U nas w tym roku będzie nie tylko świątecznie ale i urodzinowo najmłodszego synka :) Także pojawi się na stole torcik ;) Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny milutko na serduszku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to szykuje się podwójne świętowanie! U mnie tradycyjnie baby, mazurek i pascha. Torty mi niestety nie wychodzą a ściślej rzecz ujmując-masy.
      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  13. mmm...baba z lukrem, już się nie mogę doczekać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ... Nawet nie tyle jedzenia co pieczenia :) Kupiłam nawet większa formę.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  14. Piękne dekoracja.Uwielbiam połączenie bieli, drewna i zieleni. A baba z lukrem to podstawa :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baba z lukrem u mnie na Wielkanoc być musi, w tym roku planuję jeszcze mazurki i paschę. Połączenie wyszło zupełnie niespodziewanie, ale też bardzo lubię taki zestaw.
      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  15. Pięknie u Ciebie! Czekam na tegoroczne kadry świąteczne! Pozdrawiam ciepło. Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zaczynam gromadzić jajka i zające, bo drób już mam. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  16. Ozdoby i dodatki świąteczne mnie zachwycają :) Czarno białe jajuszka są extra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa. Te nakrapiane jajeczka też bardzo lubię :)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  17. Ja jakoś nie mogę poczuć, że to już prawie Święta.. Myślę, że ozdoby mogły by pomóc :) muszę z dziećmi coś przygotować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak pojawią się u Ciebie dekoracje to wraz z nimi świąteczny nastrój :) Dzieciaki na pewno coś fajnego wymyślą!
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  18. skromne ale bardzo delikatne i piękne!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  19. Piękne, naturalne dekoracje - takie lubię najbardziej. A mi w tym roku ciężko idzie z dekoracjami. Jakoś nie mogę "odnaleźć" świątecznego i wiosennego nastroju, kiedy szaro i zimno za oknem...
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też pogoda nie nastraja świątecznie, ale właśnie dlatego wyjmuję wielkanocne dekoracje i tym sposobem stwarzam świąteczno-wiosenny nastrój :) Warto spróbować!
      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  20. Cudowne, prostota górą:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak lubię najbardziej, bez przepychu i w barwach eko.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  21. pięknie, niczym z katalogu ;) jeszcze rodzinka przy stole i wymarzone święta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzinka najważniejsza!
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  22. Wspaniałe dekoracje i zdjęcia, ja też już tęsknię za tym klimatem... pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja - też nie mogę się już doczekać! Planuję wypieki i zbieram drobiazgi do dekoracji :) Zobaczymy co z tego wyjdzie ...
      Pozdrawiam-D.

      Usuń
  23. Cudowne, naturalne dekoracje. A te jajka w wytłaczance po prostu boskie! Zainspirowałaś mnie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dekoracje powstały zupełnie bez planu, ale widać taki sposób ma też dobre strony. Bardzo mi miło, że Cię zainspirowałam. Zachęcam do działania!
      Dziękuje za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  24. A ja jakoś nie czuje ze Wielkanoc już tak blisko... przygotuje pewnie tylko pisanki a resztę się kupi. Z reszta przy malej dzidzi nie mam zbyt wiele czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas leci bardzo szybko bez wątpienia. Myślę, że wraz z dekoracjami pojawia się też świąteczny nastrój. Ja też zwykle kupuję gotowe dekoracje, czasami uda mi się coś samej zmajstrować. Jedynie potrawy przygotowuję maksymalnie - sama :)
      Pozdrawiam serdecznie Ciebie i Dzidzię - D.

      Usuń
  25. Cudowne dekoracje stworzyłaś, oczu nie można od nich oderwać:-)
    Cieszę się, że odkryłam Twojego bloga i mam nadzieję, często Cię odwiedzać:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, nie wiem co napisać... bardzo mi miło. Ja też się cieszę, że zajrzałaś.
      Dziękuje za miłe słowa i zapraszam serdecznie-D.

      Usuń
  26. Piękne i klimatyczne zdjęcia, a dekoracje jeszcze lepsze :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa!
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  27. Piękne i klimatyczne zdjęcia, a dekoracje jeszcze lepsze :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne dekoracje i śliczne zdjęcia. Świątecznie już u Ciebie. Pozdrawiam cieplutko i spokojnej nocki życzę.Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu tak było w ubiegłym roku, teraz myślę nad bieżącymi dekoracjami :)
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  29. Cudowne wielkanocne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję, bardzo mi miło, że Ci się spodobały.
    Pozdrawiam serdecznie-D.

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne dekoracje i zdjęcia! bardzo w moim stylu! Ja w tym roku również postawiłam na naturalne barwy.
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie na dekoracje Wielkanocne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa. U mnie przeważnie dekoracje w barwach eko :)
      Pozdrawiam serdecznie-D.
      PS. Z przyjemnością zaraz zajrzę do Ciebie.

      Usuń
  32. Pięknie tu u Ciebie. Lubię takie naturalne dekoracje. I ta biel. Prześlicznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń