czwartek, 25 grudnia 2014

Świątecznie od kuchni

Moja świąteczna kuchnia. Miejsce, w którym tak naprawdę spędzam najwięcej czasu nie tylko od święta. Gotuję, piekę, smażę. Codziennie krzątam się między zlewem a kuchenką. W święta jest pełna produktów i potraw, które nadają wyjątkowego aromatu; grzyby, orzechy, smażona skórka z pomarańczy. No i pierniki w roli głównej. Nic tak nie sprawia mi przyjemności jak właśnie pieczenie świątecznych pierników.


 Świąteczna kuchnia z barszczem czerwonym z uszkami. Z grzybową na uzbieranych i ususzonych jesienią podgrzybkach i prawdziwkach. Ze smażonym karpiem złowionym przez K. Z sałatką ziemniaczaną, pierogami i kompotem z suszonych owoców. Z bezą do ciasta ubijaną  cierpliwie i udaną wreszcie za trzecim razem. Z pieczonym schabem, gołąbkami i kaczką.

Z poranną kawa z mleczkiem i z wieczornym grzańcem z goździkami.
 Z "Białymi Świętami" Franka Sinatry w tle, i z nadzieją że w końcu spadnie śnieg...


 Pozdrawiam od kuchni - D.








33 komentarze:

  1. Świąteczną kuchnię uwielbiam, Twoja jest urocza:-)
    Miłego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Święta chętnie pichcę bez ograniczeń :-)
      Dziękuję i pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  2. A u mnie śnieg spadł !!! jest pięknie, za chwilę idę z aparatem do ogrodu...uwielbiam te chwile:)))
    I te w kuchni również, kuchnia to moje serce domu...
    Zdrowych wesołych Świat Kochana:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko u mnie jak na życzenie spadł w świąteczny piątek i jest nadal :-) Masz rację kuchnia jest sercem domu pod warunkiem, że faktycznie się z niej korzysta!
      Ściskam-D.

      Usuń
  3. Oj tak, tak, kuchnia w okresie świątecznym jest nasycona zapachami, smakami i wewnętrzną radością Pani domu :))) Zwróciłam uwagę na pięknie przyozdobione pierniki, ja swoich nie zdążyłam...bo zjedli :))))
    Jeszcze raz Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti u mnie bez pierników nie ma Świąt. K. czasem ma ich dosyć bo dodaję podwójną ilość przyprawy korzennej :-) Lubie gotować, ale przyznam, że czasami mam dosyć ze względu na chroniczny brak czasu i wieczny pospiech. U mnie bez gotowanych codziennie obiadów nie przejdzie :\
      Pozdrawiam i ściskam - D.

      Usuń
  4. Wczaraj domek był pełen gości i kuchnia była oblegana od rana :)
    Dziś wyruszały do rodzinki.
    Wszystkiego co najlepsze, serdecznych i wyjątkowych świąt!
    Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przynajmniej odpoczęłaś troszkę po całodziennym urzędowaniu w kuchni. My całe Święta spędziliśmy u nas w domu :-)
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  5. Miłego świętowania.
    Ja też bardzo lubię spędzać czas w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez lubię, ale najlepiej gdy czas mnie nie goni i pozwala na "przyłożenie" się do garnka :-)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  6. Dominiczko kochana, dla Ciebie i Twoich bliskich WESOŁYCH ŚWIĄT!
    Uściski wraz z pierwszym śniegiem ...
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  7. Oj kuchnia, centrum życia w każdym chyba domku... :) I tyle zapachów. Ja też bardzo lubię przebywać w kuchni, zwłaszcza w tej świątecznej szacie kiedy w kredensie palą się lampki, a na stole, parapecie i gdzie się da palą się świeczki. Najczęściej zdarza mi się oglądać w takiej scenerii ulubiony film czy serial :) Poza gotowaniem i tym podobnymi czynnościami...
    Ładnie udekorowałaś swój kuchenny kąt...

    Dziękuję za życzenia i szybciutko życzę Tobie w ostatniej chwili pięknego świątecznego wieczoru.

    Pozdrawiam - Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli lubisz Magduś to co ja :-) W mojej kuchni stoi jedynie radio. Zastanawialiśmy się nad TV, ale trzeci telewizor w domu to już byłaby przesada (chyba)...
      Pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  8. Śliczna świąteczna kuchnia ! W mojej dekoracje pojawiają się ...po świętach, bo mam tak dużo pichcenia, że żadne dekoracje nie mają racji bytu ;) Za to staram się utrzymać odświetny klimat jak najdłużej :) Przytulasy poświąteczne - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dekoracje też pojawiły się dopiero w czwartek-podobnie jak u Ciebie wszędzie stały garnki i miski :-) Moje pewnie postoją do połowy stycznia, jedynie gałązki z okapu będę musiała zlikwidować wcześniej by nie mieć w zupie zielonych igieł :-)
      W przyszłym roku maluję ją na inny kolor, chciałabym tez wymienić płytki, ale K. się tak przyłożył do ich położenia, że mi żal...
      Ślę cieplutkie przytulasy w mroźny poranek-D.

      Usuń
  9. Oczywiscie slicznie, i az nabralam ochoty na pierniczki ! :) (znowuu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a pierniki szybko się piecze i jeszcze szybciej zjada :-)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  10. ale dekoracje ! Piękne, kuchnia jest dla mnie bardzo świątecznym miejscem tu sporządzamy posiłki i stąd dobiegają piękne świąteczne zapachy ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia faktycznie w Święta tętni życiem a raczej pichceniem do późnych nocnych godzin. Świąteczne zapachy uwielbiam, no i smaczki także :-)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  12. Pięknie przystroiłaś kuchnię i do tego te wypieki! Mniam! Zostaję na dłużej! :)) W`wolnej chwili zapraszam do siebie! A tymczasem życzę Ci Wszystkiego dobrego na Nowy Rok! :)) Pozdrawiam cieplutko, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa i życzenia. Bardzo mi miło że zostajesz :-) Ja też zajrzałam i zostałam.
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  13. Pięknie :) Klimatycznie i świątecznie, słyszę Franka i czuję zapach goździków...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam cieplutko-D.

      Usuń
  14. Pomyślności, radości i zdrówka w nadchodzącym nowym roku!

    Pozdrawiam
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, także życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku !!!
      Pozdrawiam serdecznie-D

      Usuń
  15. Bardzo, bardzo ładna kuchnia :))) Już podchwyciłam parę inspiracji! Szczególnie podoba mi się ta girlanda z jedliny na okapie kuchenny z światełkami.... Uroczo tu u Ciebie :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam - rany czy my naprawdę jeździmy tym samym tramwajem nr 22 po Krakowie???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!!! Oświetlony okap to faktycznie fajna sprawa :-) Jestem z Krakowa i jeżdżę po trasie Plac Centralny -->Rondo Grzegórzeckie i odwrotnie :-)
      Pozdrawiam serdecznie-D.

      Usuń
  16. Piękny wystrój kuchni - wspaniałe dekoracje i cudny anioł - pozdrawiam Doniu serdecznie i wszystkiego dobrego

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj,
    Pięknie tu u Ciebie.
    Moze trochę po czasie, ale dobrego Roku Ci życzę! I zostaję...

    OdpowiedzUsuń
  18. U Ciebie jeszcze klimat Świąt a u mnie już noworoczny. Zapraszam na post konkursowy:http://www.conchitahome.pl/2015/01/konkurs-badz-zorganizowana-w-tym-roku.html

    OdpowiedzUsuń